De feestdagen bij 30 graden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Susan Laak - WaarBenJij.nu De feestdagen bij 30 graden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Susan Laak - WaarBenJij.nu

De feestdagen bij 30 graden!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susan

24 December 2014 | Suriname, Paramaribo

In mijn vorige reisverslag schreef ik over het geweldige weekend dat ik met de minorgroep heb gehad bij de Raileighvallen. De foto's hiervan waren te zien op facebook omdat dit blog ze niet meer wil uploaden. Jullie hebben leuke en lieve berichtjes achtergelaten, dat doet me altijd goed:-D!
De week na de Raileghvallen stond in het teken van wassen en heel hard aan onze module werken. Na overleg met Carmen en Marly kwamen we er achter dat we nu echt moeten gaan aftellen en onze module moeten afronden. We besloten om vóór de kerstvakantie (TANA sluit dan) het grootste gedeelte van de module af te hebben zodat Mr. Hulsman deze kan nakijken, eventueel na de kerstvakantie kan worden aangepast en beoordeeld.
De hele week om 8 uur achter de laptop en doorwerken tot 5. Gelukkig konden we aan het einde van die week ontladen omdat we met de minorgroep een Jungle feestje organiseerden bij ons huis. Gezellig een drankje, spelletje en een beetje schmink, het feest was compleet. Na ons feestje thuis ben ik nog op stap gegaan met een aantal en samen met Carmen besloten we naar Touché te gaan. Onvergetelijke avond.......!
Dat weekend vooral gevuld met EK Handbal kijken met Britt, wassen, schoonmaken en uitslapen.
Vorige week stond wederom in het teken van hard aan de bak voor de module. We hadden gepland om binnen een weekje klaar te zijn, maar zie ons zitten, 3 pedagogen in spé met allemaal een eigen mening, hetzelfde doel, maar dat wil nog wel eens leiden tot heftige discussies. Dit zie ik als positief omdat we alles heel kritisch bekijken, met uiteindelijk het doel om een kwalitatief goed product af te leveren!
Sinds vorige week wonen Carmen, Marly en ik ook alleen aan de Johnnystraat. Britt haar ouders en vriendje zijn er, ook de vriend van Lotte en van Annet zijn aankomen in Suriname en samen overnachten zij in een hotel. Dat was wel weer gunstig voor onze samenwerking, nu konden we rustig dingen plannen. Daarom hebben we vorige week ook wat leuke avondjes gepland met afgelopen maandag een filmavond bij Carmen en dinsdagavond hebben we gewinkeld bij de Hermitagemall en daarna een filmpje gepakt. Voordat we weg wilden gaan naar de Hermitagemall keken we in de brievenbus.. en er was post uit NL :D!! Jeej, een kaartje van de familie Senger, en een kaartje van onze klasgenootjes. Echt wat superlief van hen. Aan Marly en Susan stond er op de enveloppe, toen wisten we al genoeg! wat een schatten!

En toen drukte ik op een knop waardoor de helft van mijn hele blog nu weg is en ik vanaf hier verder moet.. oke ik ga het proberen.....

Afgelopen donderdag hebben we onze proefles gegeven bij stichting TANA. Met de proefles wilden we kijken of de module begrijpelijk is voor de studenten van stichting TANA. Denk daarbij vooral aan moeilijke woorden en zinsopbouw. Snappen de studenten ook de opdrachten die we hebben gemaakt?
Samen met de studenten kwamen we tot de conclusie dat onze module aardig in de richting kwam van de modules die ze op dit moment volgen, dat is positief! Gezamenlijk zijn we nog op de foto gegaan, zie facebook!
Afgelopen weekend stond nog een trip op het programma namelijk Isadou! Samen met Eva, Gerlinde en Judith van de Hugostraat en Annet + Alwin, en Lotte + Tim van ons huis. Het was een weekend dat in het teken stond van zon, luieren en een beetje cultuur.
Vrijdagmiddag kwamen we aan en hadden we direct de hele middag om lekker te zonnen op de rotsen bij de rivier. Zaterdags hebben we een junglewandeling gemaakt, geluierd op de rotsen en zijn we naar het dorpje Jaw Jaw gegaan. 's Avonds een lekker kampvuurtje, wijntje en spelletje. Zondag hadden we weer de hele ochtend om lekker te luieren en om 2 uur zijn we weer richting Paramaribo gegaan.
Samen hebben we 's avonds nog een hapje gegeten bij Zus&Zo. Toen ik om 9 uur thuis kwam zaten Carmen en Marly mij op te wachten met en flesje rood om samen bij te praten over ons weekend. Super gezellig.
Gisteren stond weer in het teken van wassen en met schoolopdrachten bezig zijn. Ook hebben we kerstinkopen gedaan voor de komende feestdagen. We hebben al veel op de planning staan. Vanavond gaan we naar de avond mis in de grote kathedraal en morgen zijn we uitgenodigd voor een kerstontbijt verzorgd door Britt en haar ouders. Om 15.00 gaan we met z'n allen naar de Hugostraat. Iedereen heeft iets lekkers gemaakt, neemt een drankje mee en daar zullen we de eerste kerstdag vieren.
Tweede kerstdag zijn we uitgenodigd door de kokkin van stichting TANA om daar kerst te komen vieren met haar gezin.
's Avonds gaan we met de minorgroep uiteten bij Bakafoto. Wat we daar te eten krijgen is een verassing. Ook zal er deze dagen nog wel gestapt worden, maar de plannen hiervoor moeten nog worden uitgezet.
Gisteren heb ik het pakketje opgehaald wat mama heeft opgestuurd naar Suriname. Daarin zaten leuke kerstspulletjes om ons huis te versieren, een boek, dvd, lekkere snoepjes en liefdevolle cadeautjes uit het winkeltje van Franka! Super leuk om zoiets te ontvangen vanuit Nederland.
Het kerstgevoel begint hier wel al wat meer te komen door het versierde huis, serious request, en de knusse momentjes met Carmen en Marly.
Na de kerstdagen zal ik nog wat tijd moeten steken in mijn schoolopdrachten en het afronden van onze stage hier. Dat gaat zeker goed komen!
Toch zijn we ook wel aan het aftellen. Ik leef op dit moment van feestdag naar feestdag. Oud&Nieuw zit er aan te komen, op 3 januari ga ik nog naar een feestje waar dj dyna komt draaien en 10 januari komt Loes! Daarna is Curaçao in zicht en de voorbereidingen hiervoor zijn ook in volle gang.
Vanuit Suriname wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen en een goede jaarwisseling. Dat jullie met veel borreltjes en liefde om jullie heen 2014 mogen afsluiten en 2015 super kunnen beginnen.
Hier gaat dat zeker goed komen!

Heel veel Brasa's uit Suriname!
Ik denk veel aan jullie! xxxxxxxx


  • 24 December 2014 - 16:01

    Pap:

    Wat een super verhaal weer geniet van de laatste tijd in Paramaribo. Hele fijne feestdagen en een gezond 2015 alvast, ook een hele mooie vakantie samen met Loes en de rest op Curaçao en ik zie je weer op Schiphol 23 jan. Dikke kus van pap.

  • 24 December 2014 - 16:01

    Pap:

    Wat een super verhaal weer geniet van de laatste tijd in Paramaribo. Hele fijne feestdagen en een gezond 2015 alvast, ook een hele mooie vakantie samen met Loes en de rest op Curaçao en ik zie je weer op Schiphol 23 jan. Dikke kus van pap.

  • 24 December 2014 - 16:07

    Nicole En Jan:

    Jullie ook hele fijne feestdagen en een superrrrr 2015,lekker genieten,xx nicole en jan en de kids

  • 24 December 2014 - 16:34

    Jantje:

    Wat weer een heerlijk verhaal om te lezen Suus! Wat maak je veel mee en geniet je overal van! Ook wij wensen jou en alle anderen bij jou hele gezellige Kerstdagen en een geweldig 2015!
    Dikke kus Henry en Jantje

  • 24 December 2014 - 16:50

    Saskia:

    Weer een leuk verhaal om te lezen!
    Fijne feestdagen en nog veel plezier.
    Liefs Jeroen en Saskia

  • 24 December 2014 - 18:36

    Lidy En Niko:

    Goed bezig Susan! Het zal wel even slikken zijn: kerstmis zonder je vader, moeder en zusje maar volgens mij wordt het wel een hele bijzondere; leuk dat jullie zijn uitgenodigd bij de kokkin. En die avondmis in de kathedraal lijkt me heel indrukwekkend. Wij wensen jou en al je vrienden en bekenden daar hele fijne feestdagen, een geweldig jaarwisseling en een spetterend maar vooral succesvol 2015! Dikke knuffel van Niko en mij.

  • 25 December 2014 - 21:29

    Trees:

    Fijn om te lezen weer een mooi verhaal,fijne kerstdagen en een heel goed 2015.liefs Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Minor ISD Suriname

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Een laatste blog..

16 Januari 2015

Afscheid en Vakantie!!

24 December 2014

De feestdagen bij 30 graden!

10 December 2014

Het is hier fantastisch!

14 November 2014

Drukke weken en bijna op de helft?!
Susan

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 11112

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: